Schoolprogramma's

Half dagprogramma Molen

Rondleiding op maat in de papiermolen en de kartonfabriek (hoe wordt papier gemaakt, het leven in de molen, vroeger en nu...), daarna aan de slag in het atelier papierscheppen.
Van 10u tot 12u, voor kinderen tussen 6 en 12 jaar, per 15 kinderen één begeleider gratis.

Prijs per kind €7, voor de gids €25

Dagprogramma Molen

Rondleiding op maat in de papier- en kartonfabriek, daarna aan de slag in het atelier papierscheppen, picknickgelegenheid, natuurwandeling aan de hand van een fotozoektocht of verkleden in oude klederdracht (met klompen) of kleine bootjes knutselen en daarmee racen op de beek.

Van 10u tot 15u, voor kinderen tussen 6 en 12 jaar, per 15 kinderen één begeleider gratis.
Prijs per kind €9, voor de gids €25.

Nieuwjaarsbrieven of ander thema-papier scheppen 

Bij een halve dag- of een dagprogramma Molen kan er gekozen worden, naargelang de tijd het jaar om thema papier te maken. Nieuwjaarsbrieven met glitters of sterretjes, lintjes, of moederdagpapier, ... het kan allemaal.

Het drogen en het gladden onder de pers gebeurt hier op de papiermolen, de brieven worden opgestuurd met kilopost.

Van 10u tot 12u, voor kinderen tussen 6 en 12 jaar, per 15 kinderen één begeleider gratis.

Prijs: 1€ supplement bij het tarief voor een halve dag- of een dagprogramma Molen. 

Halfdagprogramma Boerderij

Het voeren en verzorgen van de dieren, stallen mesten, hokken proper maken, ons eigen chocoladebroodje maken.
Van 10u tot 12u, voor kinderen vanaf de tweede kleuterklas tot en met het tweede leerjaar, min. 20 kinderen, per 15 kinderen één begeleider gratis.
Prijs per kind € 7.

Dagprogramma Boerderij

Het voeren en verzorgen van de dieren, stallen mesten, hokken proper maken, ons eigen chocoladebroodje maken, picknickgelegenheid, tractorsafari op de wei en huifkartocht.
Van 10u tot 15u, voor kinderen vanaf de tweede kleuterklas, min. 20 kinderen, per 15 kinderen één begeleider gratis.
Prijs per kind €9

We wensen jou en de kinderen alvast een leuk en leerrijk project toe.